Колекцията от скъпоценности на Шарл Месие
17 Декември 2014

Вселената е всичко, което можем да докоснем, усетим, измерим или открием. В нея има милиарди чудни обекти като планети, облаци прах, галактики и звездни купове като този на снимката.

За наш късмет, това космическо бижу, както много други, се вижда на нощното небе дори с малък телескоп. Трудно е да се повярва, че през 18-ти век един астроном е смятал, че този обект трябва да се избягва!

Мечтата на Шарл Месие била да стане известен. За да се случи това, той е трябвало да открие комета. (Тогава откриването на коета било най-лесният начин да впечатлиш другите астрономи). Уви, когато Шарл гледал през телескопа си, той често виждал размазани обекти на небето, които вече били познати (и не били комети). Затова той решил да си спести малко време и всеки път, когато откриел обект, който не се движел по небето (кометите се движат), той го отбелязвал.

Докато приключил с това, Шарл, без да иска, бил създал каталог от 110 астрономически красоти, включително мъглявини от газ, звездни купове и огромни галактики. Забавното е, че, въпреки че открил 13 комети през живота си, Шарл Месие е известен със своя каталог!

Тази красива снимка е на звездния куп Месие 47. Купът е отрупан с ярки млади сини звезди и с няколко червени гиганта.

Ако искаш да научиш повече за впечатляващите обекти от каталога на Месие, можеш да поиграеш на бинго тук: lcogt.net/messierbingo/