În căutarea originii noastre cosmice
13 Martie 2013

Începând de astazi un nou telescop își indreaptă privirea spre cer.   Acest telescop gigantic poartă numele de ALMA, este situat în Deșertul Atacama din Chile și este format din 54 de antene de 12 metri (aproape de mărimea unei clădiri cu patru etaje), și 12 antene ceva mai mici, de 7 metri. Aceste 66 de antene formează împreună cel mai mare telescop de pe Pământ!

ALMA poate detecta obiecte situate în cele mai întunecate şi mai îndepărtate regiuni ale universului, dezvăluind astfel detalii necunoscute despre universul timpuriu.

La inceputurile existenței sale universul era compus din nori reci și denși de hidrogen, ceea ce face ca observarea lui cu telescoapele obișnuite (cele ce folosesc lumina vizibilă) sa fie foarte dificil de realizat. Noul telescop va folosi însă o altă tehnică: undele radio. Acestă metodă îi va permite telescopului să privescă prin norii de gaz și să descopere secretele care se ascund în interiorul acestora.

ALMA își va îndrepta atenția și spre unele dintre cele mai reci obiecte din Univers: cu ajutorul lui astronomii vor studia nori întunecați de gaz și praf ce au o temperatură cu doar câteva grade mai ridicată decât zero absolut – cea mai joasă temperatură posibilă (-273°C). Ei speră că vor descoperi noi planete exotice orbitând alte stele și stele tinere în curs de formare în interiorul acestor nori întunecați.

Dacă vrei să fii printre primii care află despre noile descopriri realizate cu ajutorul telescopului  ALMA, urmărește Space Scoop-urile următoare!

ALMA este construit la 5000 de metri altitudine în deșertul Atacama din Chile, unul dintre cele mai uscate locuri de pe Pământ. Altitudinea mare și umiditatea foarte scăzută duc la lipsa aproape totală a norilor ce ar putea incomoda observațiile. La 5000 de metri însă, aerul este foarte rarefiat, așa că accesul oamenilor în zonă este ținut la minimum.

This Space Scoop is based on Press Releases from NAOJ , ESO .
NAOJ ESO