Superzvezda gre po svoje
25. maj 2011

Astronomi so našli osupljivo zvezdo: neka superzvezda je 150-krat težja od Sonca in neverjetnih 3 milijon-krat svetlejša! To zvezdo so našli v ogromnem oblaku plina in prahu, imenovanem meglica Tarantela, ki jo vidimo na tem krasnem novem posnetku.

Ko so astronomi našli to zvezdo sprva niso doumeli, kako posebna je, saj je veliko njene svetlobe zakrival prah na poti od zvezde do Zemlje. Lahko bi rekli, da je bila njena superzvezdna identiteta zakrita!

Vendar pa je skupina astrononomov  uporabila močan teleskop na površju Zemlje, imenovan Zelo velik teleskop, za podrobnejše proučevanje te zvezde. Odkrili so, da je ta zvezda pravzaprav ena najsvetlejših zvezd v vesolju!

Pred tem so že opazili druge superzvezde, ki ležijo v središčih nagnetenih skupin zvezd, ki jim pravimo zvezdne kopice. A ta nova superzvezda je prva, ki živi sama v vesolju, brez drugih zvezd v bližini. Možno je, da je ta superzvezda nekoč živela med drugimi zvezdami, a je bila brcnjena iz skupine.

Ne glede na to, ali je bila od zmeraj samotarka, ali pa je nekoč pripadala zvezdni kopici, je taka samotna superzvezda "zares fascinantno telo", pravi astronom Jorick Vink, ki dela na observatoriju Armagh v Združenem kraljestvu in je del skupine, ki stoji za tem odkritjem.