Misija nemogoče: opaziti zvezdo, ki ne bi smela obstajati
31. avgust 2011

Na tej fotografiji je veliko zvezd. A zvezda, na katero kaže puščica, pravijo astronomi, ne bi smela biti tam – pravzaprav se sploh ne bi smela roditi.

In kaj je na tej običajno izgledajoči zvezdi posebnega? Pogledati je potrebno, iz česa je ta zvezda narejena. Zvezde so običajno iz velikega števila drobnih delčkov, ki jim pravimo atomi in so različnih vrst: vodikovi, helijevi, ogljikovi in kisikovi atomi. Nedavno pa so astronomi odkrili, da je zvezda na tej sliki skoraj v celoti samo iz vodikovih in helijevih atomov. Taka zvezda bi morala biti nemogoča, pravijo astronomi.

Vodikovi in helijevi atomi so nastali kmalu po tem, ko je vesolje  nastalo v velikem poku ali prapoku. Večina ostalih atomov, kot so ogljikovi atomi ali atomi zlata, je nastala kasneje ali v notranjosti zvezd ali ob njihovih eksplozijah.

Ker tale zvezda vsebuje le vodik in helij, astronomi mislijo, da se je verjetno rodila kmalu po prapoku. Morda je stara okrog 13 milijard let! "Lahko da je ena najstarejših zvezd, kar smo jih kdaj našli," pravi Lorenzo Monaco, eden od astronomov sodelujočih pri tem odkritju.

Tako je ta baje 'nemogoča' zvezda morda najstarejša znana zvezda v vesolju. Še enkrat poglejte fotografijo in ta drobcena svetla pika se vam bo zdaj verjetno zdela veliko bolj zanimiva!

Vodikovi atomi so najbolj pogosta vrsta atomov v vesolju. Več kot 90% atomov v vesolju je vodikovih!