Supervelik vesoljski pajek
10. november 2011

Ne skrbite: tudi če se bojite pajkov, je povsem varno brati naprej! Ta čudovita nova fotografija področja nastajanja novih zvezd, ki ga imenujemo meglica Tarantela, ne prikazuje svetlih prog plina, ki so videti kot pajkove noge, in zaradi katerih je meglica podobna pajku.

Namesto tega nam fotografija nudi neobičajen pogled na meglico Tarantela. Astronomi so za to fotografijo združili posnetke dveh vesoljskih teleskopov. Rentgensko svetlobo, ki jo oddaja zelo vroč plin (prikazana z modro barvo) je zaznal rentgenski observatorij Chandra, hladnejši okoliški plin (oranžni deli) pa je zaznal vesoljski teleskop Spitzer.

Meglica Tarantela je že sedaj velika – svetloba bi potrebovala za pot od enega konca meglice do drugega okoli 650 let – a še naprej raste! Astronomi imajo dve zamisli o tem, kaj pozvroča Tarantelino rast: nekateri astronomi menijo, da raste zaradi eksplozij vročega plina (prikazanega z modro barvo), drugi pa menijo, da se plin v meglici širi zaradi sevanja oziroma svetlobe masivnih zvezd v njej. Da bodo enkrat za zmeraj ugotovili, kaj se dogaja, morajo astronomi še podrobneje pregledati to področje.

In ko bodo ponovno opazovali meglico Tarantela, tega ne bodo počeli zato, da bi dokazali svoj prav. Kot pravi znanstveniki bodo upoštevali le tisto, kar jim povedo njihova opazovanja – tudi če to pomeni, da bodo morali priznati, da so se motili.

Meglica Tarantela vsebuje najtežjo znano zvezdo, ki ima več kot 300-krat večjo maso kot Sonce!