Obraz duha v vesolju
01. februar 2012

Ali kdaj opazujete oblake na nebu in v njih vidite oblike predmetov in ljudi? No, astronomi počnejo podobno pri opazovanju nočnega neba.

To je nova fotografija oblaka plina in prahu v vesolju, kakršnim pravimo meglice. V meglicah se rojevajo nove zvezde, zato jim včasih rečemo tudi območja nastajanja novih zvezd. Novorojene zvezde so zelo vroče in povzročajo, da plin v okoliških oblakih svetlo žari, kar omogoči, da jih lahko vidimo skozi teleskope.

Nekateri od teh vesoljskih oblakov so dobili ime po stvareh, katerim so podobni. Tak primer je meglica Konjska glava. Toda ali vidite zakaj je meglica na tej sliki dobila vzdevek Gabriela Mistral? Tukaj je namig: poglejte bledo-rožnati del meglice na zgornjem desnem delu slike.

Kaj vidite? Ali vidite obris človeškega obraza? Po mnenju astronomov je obris zelo podoben obrazu znane čilske pesnice Gabriele Mistral. Kliknite tukaj in primerjajte fotografijo pesnice s sliko meglice. Prav strašljivo!

Povezava med pesnico in astronomijo pa je pravzaprav še močnejša, saj je bila Gabriela Mistral rojena v območju Čila, kjer domujejo nekateri veliki teleskopi.

Andreja Gomboc