A je ptica? A je letalo? Ne, to je Super-Zemlja!
28. marec 2012

Ko pogledate v nočno nebo, se vam vse zvezde zdijo enake. A pravzaprav so zvezde različnih velikosti in barv. Barva zvezde je odvisna od temperature na njenem površju. Kljub vašim morebitnim drugačnim pričakovanjem so modre zvezde veliko bolj vroče kot rdeče! Pravzaprav so rdeče zvezde najhladnejše! Najmanjše rdeče zvezde, ki jim pravijo ‘rdeče pritlikavke’, so daleč najpogostejša vrsta zvezd v naši galaksiji.

Nedavno je skupina astronomov s pomočjo velikega teleskopa ugotovila, da se okoli teh rdečih pritlikavk zelo pogosto nahajajo skalnati planeti, ki niso kaj dosti večji od Zemlje. Takšnim planetom, ki so malenkost večji od našega planeta, pravijo ‘super-Zemlje’.

Astronomi ocenjujejo, da imajo štiri od vsakih desetih rdečih pritlikavk v naši galaksiji okrog sebe super-Zemljo in to na tirnici, ki je na pravšnji razdalji od zvezde, da na super-Zemlji obstaja tekoča voda. (Če bi bil planet preblizu zvezdi, bi voda izparela. Če bi bil predaleč od zvezdine toplote, bi voda zmrznila.)

Ker je v naši galaksiji okrog 160 milijard rdečih pritlikavk, to pomeni, da lahko obstaja na desetine milijard svetov v naši galaksiji, ki niso dosti večji od Zemlje in imajo oceane. To je razburljivo odkritje, saj bi na teh planetih lahko obstajalo življenje!

Naše Sonce je okrog 100-krat večje od Zemlje, a je kljub temu pritlikavo v primerjavi z nekaterimi drugimi zvezdami – natančno bi rekli, da je Sonce rumena pritlikavka.