84 milijonov zvezd in še štejemo!
24. oktober 2012

V primerjavi z astronomsko kamero, ki je posnela to novo fotografijo središča naše galaksije, so naši vsakdanji digitalni fotoaparati kot igračke!

Ko greste v trgovino kupit nov fotoaparat, boste trgovce slišali govoriti o tem, koliko ‘megapikslov’ fotoaparat ima. Ta številka je mera za kvaliteto slik, ki jih lahko fotoaparat posname. Današnji digitalni fotoaparati lahko običajno posnamejo fotografije z okrog 10 megapiksli (oziroma z 10 milijoni slikovnih elementov). Posebna kamera, ki je pritrjena na teleskop, pa je posnela to čudovito fotografijo, ki ima dih jemajočih 12.000 megapikslov!

A dih jemajočih številk še ni konec. Na tej super-kvalitetni fotografiji lahko astronomi vidijo okrog 173 milijonov teles, od katerih je že za okrog 84 milijonov potrjeno, da so zvezde! To je več kot desetkrat več zvezd, kot pa so jih astronomi lahko doslej opazili na posnetkih središča naše galaksije.

“Ker nam novi posnetki dajejo podatke o vseh zvezdah naenkrat, lahko naredimo inventuro vseh zvezd v tem delu Galaksije,” pravi astronom Dante Minniti. Astronomi so s proučevanjem te slike že prišli do zanimivega odkritja: Ugotovili so, da obstaja veliko število zvezd posebne vrste, ki jih imenujejo ‘šibke rdeče pritlikavke’. To je odlična novica za lovce na planete, saj so šibke pritlikave zvezde izredno dobre tarče za iskanje teh daljnih svetov.

Ta posnetek je tako velik, da če bi bil natisnjen z enako kvaliteto kot običajne fotografije, bi meril 9 metrov krat 7 metrov! Ker je prevelik za običajen prikaz, si ga je najbolje ogledati na spletni strani Evropskega južnega observatorija s pomočjo orodja za zoomiranje.