Spoznajte svojega soseda
16. oktober 2012

Astronomi so odkrili planet velikosti Zemlje, ki se nahaja nedaleč od našega Osončja - giblje se okoli naše najbližje zvezde! Že dolgo časa so astronomi razpravljali o možnosti, da so okrog te zvezde, imenovane Alfa Kentavra, planeti. Ta zvezda je zelo podobna našemu Soncu in je nam najbližji kraj, kjer morda obstaja življenje zunaj našega Osončja. A leta raziskav niso odkrila ničesar. Do sedaj.

Astronomi so našli že več kot 800 planetov zunaj našega Osončja. Pravimo jim 'eksoplaneti’. Eksoplanete je zelo težko opaziti, saj njihovo šibko svetlobo z lahkoto zasenči svetloba njihove zvezde. Kar predstavljajte si, kako bi ujeli pogled na drobceno kresničko, ki bi letala pred žarometi avtomobila! Ker eksoplanetov ne morejo videti neposredno skozi teleskop, se morajo astronomi znajti in uporabiti druge načine za njihovo iskanje.

En dober trik je pazljivo opazovanje, ki pokaže ali zvezda opleta zaradi privlaka eksoplanetove gravitacije. Če želite izvedeti več o tej metodi, preberite “Iskanje novih svetov”. To je najbolj uspešna metoda doslej. Z njo so odkrili večino eksoplanetov, tudi našega novega soseda Zemljine velikosti.

Čeprav je novo odkriti eksoplanet podoben Zemlji po velikosti, pa leži veliko bližje svoji zvezdi kot naš planet Soncu. Ta eksoplanet je celo bližje svoji zvezdi kot je Merkur, najbolj notranji planet Osončja, oddaljen od Sonca. Eno leto na tem eksoplanetu bi trajalo samo tri dni (toliko časa potrebuje eksoplanet, da naredi en obhod okoli svoje zvezde). Na Zemlji traja leto malo več kot 365 dni!

Ker je ta eksoplanet tako blizu svoji zvezdi, je ultra vroč; veliko prevroč, da bi lahko na njem obstajalo življenje, kakršnega poznamo. Kljub temu pa je odkritje eksoplaneta Zemljine velikosti tako blizu našega Osončja zelo razburljivo in nas je popeljalo korak naprej na poti do odkritja zunaj-zemeljskega življenja!

Novi eksoplanet se pravzaprav nahaja v trojnem zvezdnem sistemu, imenovanem sistem Alfa Kentavra. V njem se tri zvezde gibljejo ena okoli druge. Predstavljajte si, kakšno je videti nebo na tem tujem svetu!