Nazdravimo zvezdi srednjih let!
09. oktober 2013

Daleč od Zemlje se na južnem nočnem nebu nahaja meglica Vrček, ki je na tej novi fotografiji prikazana v osupljivih podrobnostih. Oblak bledega plina obdaja velikansko zvezdo rdečo orjakinjo, ki ima petkrat več snovi (petkrat več mase) kot naše Sonce! Močna svetloba zvezde v sredini slike se odbija na plinu in povzroča, da plin žari. Meglico sta poimenovala dva britanska astronoma. V bledem plinu sta videla obliko vrča z ročajem in podobnost z neko staro vrsto angleških vrčev imenovanih Toby Jug (to so bili vrčki za pivo v obliki debelega sedečega moža s triogelnim klobukom).

Čeprav je zvezda v srcu meglice veliko mlajša od našega Sonca, je že v precej kasnejši dobi svojega življenja. Tako je zato, ker bolj masivne zvezde stečejo skozi svoje življenje hitreje kot zvezde z manjšo maso. Naše Sonce je staro 4,6 milijard let in se šele približuje srednjim letom, medtem ko bo ta zvezda doživela le nekaj več od okrog 50 milijonov let, ker ima veliko večjo maso. Stopnja rdeče orjakinje traja le kratek del življenja neke zvezde, zato je telo na sliki zelo redek prizor!

Nekoč, ko bo naše Sonce porabilo večino vodika v svoji sredici, se bo prav tako napihnilo v rdečo orjakinjo. Astronomi menijo, da, ko se bo to zgodilo, se bo Sonce napihnilo daleč čez Zemljino tirnico. To pomeni, da bo požrlo vse notranje, kamnite planete našega osončja: Merkur, Venero, Zemljo in morda tudi Mars!

Glede na hiter napredek tehnologije obstaja možnost, da bodo ljudje do takrat, ko bo Sonce postalo rdeča orjakinja, živeli na kakem drugem planetu. Nekaj ljudi že živi izven Zemlje - na Mednarodni vesoljski postaji. Na tej cool spletni strani lahko vidite, koliko ljudi je v vesolju ob vsakem trenutku:http://www.howmanypeopleareinspacerightnow.com/