Kdaj komet ni komet?
07. november 2013

V povprečju vidimo s prostimi očmi na leto le en komet, kako jadra čez nebo. Če ste imeli srečo, da ste že sami kdaj videli kakega, se vam bo ta slika zdela zelo znana. A čeprav je videti kot komet, je to telo povsem zbegalo astronome, ko se je izkazalo, da ni komet ampak je pravzaprav nek preprost asteroid!

Asteroidi so kepe kamnim, ki so ostale po nastanku našega Osončja pred 4,6 milijardami let. Z Zemlje so videti kot majhne svetle pikice, ki se premikajo po nočnem nebu. Mnoge med njimi, tako kot ta na sliki, se nahajajo med Marsom in Jupitrom, v območju, ki mu pravimo asteroidni pas. Komete pa po drugi strani najdemo večinoma v zunanjih delih našega Osončja.

Občasno lahko kak komet zanese bližje k Soncu. Ko se to zgodi, nam pripravi fantastično predstavo! Kometi so namreč zgrajeni iz kamnin, prahu in ledu. Če zaidejo preblizu Soncu, zaradi njegove toplote izpari nekaj ledu. To ustvari fantastičen “rep”, ki ga lahko občudujemo, medtem ko komet počasi potuje čez nočno nebo.

Na tej sliki lahko vidimo rep, ki je podoben kometovemu repu. Toda asteroidi niso narejeni iz ledu, kako je torej tale potem dobil rep?

Ta asteroid se zelo hitro vrti, zato njegova gravitacija le stežka drži kamnito površino skupaj in nekateri koščki površine so začeli kar odletavati z nje! Šest repov podobnih kometovim, ki se raztezajo za asteroidom, so pravzaprav razpršen prah in kamniti delčki!

Asteroid je doslej verjetno izgubil že 100 do 1000 ton snovi. To je okrog štirikrat toliko, kolikor tehta Kip svobode v New Yorku!

This Space Scoop is based on Press Releases from ESA , Hubble Space Telescope .
ESA Hubble Space Telescope