Naziv 'mati leta' pripada Orionovi meglici!
03. avgust 2017

Leta 2009 je neka ženska v Ameriki postavila svetovni rekord, ko je pri enem porodu rodila osem zdravih, majhnih dojenčkov.

V živalskem svetu rekord pripada samčku morskega konjička, ki lahko nosi do 2000 mladičev naenkrat, preden jih izleže kot živi top konfetov. Kljub temu pa naziv 'mati leta' pripada meglicam.

Meglice so oblaki plina in vesoljskega prahu, iz katerega se rodi na milijarde zvezd. Kot morski konjički imajo tudi zvezde običajno na tisoče sester, ki so hkrati rojene iz istega oblaka.

Fotografija prikazuje najbolj znan zvezdni oblak na nebu, Orionovo meglico. Opazimo lahko barvit, vrtinčast oblak plina, ki gradi meglico skupaj z več tisoč novonastalimi zvezdami.

Kljub temu, da Orionovo meglico ljudje občudujejo že tisočletja, še vedno odkrivamo njene nove (nepoznane) skrivnosti. S pomočjo vesoljskih fotografij, ki omogočajo merjenje svetlosti in barv zvezd, znanstveniki lahko izračunajo njihovo natančno starost.

Astronomi so tako ugotovili, da zvezde v Orionovi meglici tvorijo tri različne skupine.  Vse so rojene iz istega zvezdnega oblaka, a ob treh različnih časih. To pomeni, da so vse zvezde v Orionovi meglici sestre, a niso vse enako stare.

Astronomi so ugotovili še, da se tri različne generacije zvezd v Orionovi meglici vrtijo z različno hitrostjo -- najmlajša skupina zvezd ima največ energije in se vrti najhitreje, najstarejša pa se vrti najpočasneje.

Lana Peharc