Uzay Gösterileri
13 Nisan 2011

Yıldızlar evrendeki büyük gaz ve toz bulutları içerisinde doğarlar. Genç yıldızlar çok sıcaktırlar ve etraflarındaki gazları ısıtarak onların parlamasına sebep olurlar, böylelikle biz de teleskoplarla bu parlak bulutları görebiliriz.

Bu şaşırtıcı yeni görüntü, içinde bulunduğumuz (Samanyolu denilen) kendi gökadamızda, yıldızların oluştuğu bir bulutun küçük bir parçasını göstermektedir. Resimde bulut içindeki parlak yay benzeri şekilleri görebilirsiniz, bunların nasıl oluştuğunu henüz bilmiyoruz. Muhtemel cevaplardan biri yıldızlar büyüdükçe onlarda neler olduğuna bağlı.

Bulutların içindeki bazı yıldızlar beklenmedik derecede ağırlar – bize en yıldız olan Güneşimizden çok çok daha ağır. Bu ağır yıldızlar hafif yıldızlara göre parlamak için yakıtlarını kullanırken çok açgözlü ve aceleci davranırlar. Yakıtlarının tamamı bittiğinde, bu büyük kütleli yıldızlar süpernova patlaması şeklinde patlarlar, bunlar evrendeki en büyük havai fişek gösterisine benzerler.

Gökbilimciler bu resimdeki garip yay şeklindeki yapılara bir süpernova patlamasının sebep olabileceğini düşünüyorlar, eğer öyleyse bilmece çözülmüş olur ve geride bu kozmik gösterinin büyük bir hatırası kalmış olur.