Ці планети-сироти ніколи не побачать світла
05 січня 2022 р.

Ви коли-небудь чули про міжзоряні планети? Це планети, які не обертаються навколо жодної зірки, дрейфуючи в космічному просторі. Це може здатися дуже дивною ідеєю, але вони справді існують – і команда астрономів знайшла щонайменше 70 з них (їх може бути до 170) в регіоні поблизу нашого Чумацького Шляху.

Це найбільша вибірка таких планет, знайдених в одній групі – це майже вдвічі більше, ніж усі міжзоряні планети, які ми відкрили на небі до цього часу!

Вони знаходяться в області візуально недалекій від Чумацького Шляху, яка називається зоряною OB-асоціацією Верхнього Скорпіона (Upper Scorpius), приблизно в 420 світлових роках від нашої Землі. OB-асоціація поєднує в основному два різних типи зірок: типу О, які дуже гарячі та супер яскраві, випромінюючи переважно ультрафіолетове світло, і зірки типу B, також надзвичайно яскраві та блакитні. Оскільки зірки типу B і O виділяють багато енергії, вони мають відносно коротке життя – і зазвичай вони знаходяться в одній космічній околиці.

Але планети, про які ми говоримо, не знаходяться поблизу орбіт цих зірок – вони самотні. Дані зібрані впродовж 20 років спостережень показують, що їх налічується до 170, і вони такі ж великі, як Юпітер!

Астрономи працюють над тим, щоб з’ясувати, як це можливо: якщо планети зазвичай утворюються з газових та пилових кілець навколо зірок, як ці планети утворилися і як втікли від своїх батьківських зірок?

Враховуючи, що існує багато інших регіонів утворення зірок, таких як Верхній Скорпіон (Upper Scorpius), у Всесвіті можуть бродити мільярди міжзоряних планет, про яких ми ніколи не чули – принаймні, поки. Астрономи сподіваються, що коли вона почне працювати в цьому десятилітті, обсерваторія Віри К. Рубін дасть нам набагато більше відкриттів міжзоряних планет.

Перегляньте цю анімацію, щоб отримати уявлення про ті міжзоряні планети, які ми вже знаємо.

Зображення: Університет Бордо

Крутий факт

Астрономи вперше відкрили міжзоряні планети в 1990-х роках. Щоб знайти ці 70 планет, вчені передивились понад 80 000 широкопольних зображень, накопичених за понад 20 років спостережень. Обсерваторія Віри Рубін, яка будується в Чилі, названа на честь Віри Рубін, однієї з найважливіших астрономів 20 століття. Її називають «матір’ю» темної матерії, оскільки її дослідження підтвердили існування речовини – вона заповнює майже весь Всесвіт, складаючи 85% загальної маси Космосу!

This Space Scoop is based on Press Releases from NOIRLab , NAOJ .
NOIRLab NAOJ