Το μυστήριο του μοναχικού κοσμικού μαγνήτη και η λύση του!
14/05/2014

Το Σύμπαν είναι απέραντο και γεμάτο αμέτρητα περίεργα και θαυμαστά αντικείμενα. Συνεπώς δεν μας εκπλήσει που συνεχώς ανακαλύπτουμε κάτι καινούργιο. Μερικές φορές όμως οι ανακαλύψεις μας είναι πολύ πιο ενδιαφέρουσες απ΄ ότι συνήθως -όπως, ας πούμε, η λύση του μυστηρίου του μοναχικού Μάγναστρου! Ένα μυστήριο που κρατάει 35 χρόνια τώρα.

Κάθε άστρο που πεθαίνει αφήνει πίσω του ένα κουφάρι, καινούργιο, εξωτικό. Τι είδους είναι αυτό το εξωτικό αντικείμενο εξαρτάται απ' το μέγεθος του αστεριού πριν πεθάνει. Για παράδειγμα, όταν ένα αστέρι είναι τουλάχιστον 30 φορές μεγαλύτερο του Ήλιου, τότε αφήνει πίσω του μια Μαύρη Τρύπα!

Αλλά πριν 3 χρόνια, αστρονόμοι ανακάλυψαν κατά τύχη το λείψανο ενός αστεριού 40 φορές όσο ο Ήλιος που όμως δεν ήταν μαύρη τρύπα. Ήταν ένα Μάγναστρο.

Τα Μάγναστρα είναι περίεργα αντικείμενα -ακόμη και για αστρονομικά δεδομένα. Συνήθως σπάνε τα ρεκόρ σε μέγεθος και πυκνότητα– ενώ είναι σε έκταση μόλις όσο μια πόλη,  ζυγίζουν όσο ο Ήλιος. Περιστρέφονται απίστευτα γοργά κι είναι πανίσχυροι μαγνήτες!

Αν υπάρχει κάτι ακόμη πιο περίεργο από ένα Μάγναστρο, είναι ένα Μάγναστρο μοναχό. Τα Μάγναστρα δημιουργούνται κατά την αλληλεπίδραση 2 αστεριών. Είναι, κατα συνέπεια, συντροφικά. Όμως αυτό το μάγναστρο θεάθηκε να πλέει μόνο στο διάστημα...

Οι αστρονόμοι πιστεύουν πως θα πρέπει να υπήρξε κάποιο αστέρι που βοήθησε την δημιουργία αυτού του παράξενου μάγναστρου. Μια μεγάλη έκρηξη του μάγναστρου, λένε, θα εκσφενδόνισε το αστέρι. Κι έτσι βάλθηκαν να ψάχνουν τον περιπλανώμενο πρώην σύντροφο.

Αυτή τη βδομάδα, μετά από χρόνια αναζήτησης, οι αστρονόμοι ανακοίνωσαν πως τσάκωσαν τον ένοχο να το σκάει! Αυτή η ανακάλυψη ενισχύει την πεποίθηση τους πως η θεωρία της δημιουργίας των μάγναστρων είναι σωστή.

Κάτι αξιοπερίεργο

Τα μάγναστρα είναι οι πιό ισχυροί μαγνήτες στο Σύμπαν. Αν είναι υπήρχε ένα μάγναστρο μεσοδρομίς για το φεγγάρι θα απομαγνήτιζε όλες τις πιστωτικές κάρτες στην γη!

Μετάφραση: Χαρά Παπαθανασίου

Εικόνα
Έκδοση για εκτύπωση

Θά ' θελες να μάθεις παραπάνω?

Τι είναι οι Διαστημικές Ειδήσεις;

Ανακάλυψε περισσότερη Αστρονομία