Focurile de artificii din Spațiu
13 Aprilie 2011

Stelele se nasc în norii mari de gaz și praf din Univers.  Stelele tinere sunt foarte fierbinți și gazul din nori îi face pe aceștia să strălucească foarte tare, ceea se înseamnă că putem vedea acești nori prin telescoape.

Această fotografie nouă ne arată o mică parte dintr-un nor din propria noastă galaxie  (intitulată Calea Lactee) unde se formeaza stelele.  În poza puteți vedea forme de arc luminoase, însa ceea ce le-a creat ramâne încă un mister.  Un posibil răspuns, ar putea fi legat  de ceea ce li se întamplă stelelor atunci când îmbătrânesc.

Unele dintre aceste stele, sunt neobișnuit de grele – mult mai grele de exemplu  decât cea mai apropiată stea de noi,  Soarele.  Acestea sunt lacome și se îndoapă cu combustibil pe care îl folosesc mult mai rapid pentru a străluci decât stelele mai ușoare.  Când li se termină combustibilul, aceste stele masive explodează în așa numita explozie de tip “supernova”- care este cea mai mare manifestare de focuri de artificii din Univers! Astronomii  consideră că o astfel de explozie supernova ar fi putut să creeze aceste forme de arc ciudate din aceasta poză, ceea ce ar rezolva misterul până la urmă și l-ar  transforma într-un suvenir al artificiilor cosmice!