Arheologi vesolja
12. april 2012

Astronomi in arheologi (kot je Indiana Jones) imajo veliko skupnega, saj oboji iščejo stvari, ki jim pomagajo razumeti pretekle dogodke. A medtem ko morajo arheologi kopati globoko pod zemljo, da najdejo fosile in ruševine, astronomi le pogledajo v nočno nebo. Tako je zato, ker vidimo telesa na nočnem nebu takšna, kakršna so bila takrat, ko je njihova svetloba pričela svoje dolgo potovanje čez vesoljne širjave do nas!

To pomeni, da vsak pogled v vesolje odkriva posnetek njegove zgodovine. Tak primer je tudi ta nova slika. Prikazuje posledice trka med dvema velikanskima skupinama galaksij, kakršnim pravimo jate galaksij. Po trku sta se jati galaksij združili v eno, ki so ji astronomi nadeli ime Mušketna krogla. Na tej sliki so astronomi nekatere dele obarvali modro in rožnato, da so s tem prikazali, kje se nahajajo različne vrste snovi.

To ni bilo prvič, da so astronomi opazili trk jat galaksij. Vendar so prejšnji primeri astronomom pokazali, kakšne so posledice okrog 200 milijonov let po trku. Nova slika jate Mušketna krogla pa prikazuje stanje okrog 700 milijonov let po trku.

Novi posnetek bo astronomom dal pomembne podatke o dolgoročnih posledicah takšnih gromozanskih trčenj. Astronomi, na primer, še vedno ne vedo, ali trk jat galaksij pomaga ali preprečuje nastajanje novih zvezd, ali pa na to sploh nima velikega vpliva.

Najstarejši fosili najdeni na Zemlji so stari 3,4 milijarde let. Svetloba iz jate Mušketna krogla pa je potrebovala dolgih 5,1 milijard let, da je prišla do nas!