Temno nebo razkriva svetle zvezde
06. december 2012

V večini situacij nam svetloba pomaga videti. A ko gre za opazovanje nočnega neba, nam svetloba pravzaprav zastira pogled. Ulične svetilke in avtomobilski žarometi nam kvarijo naš razgled na zvezde, planete in celo na Rimsko cesto. S prostimi očmi naj bi na nočnem nebu videli okoli 2.500 zvezd, toda če živite v velikem mestu, v običajni noči verjetno vidite manj kot 10 zvezd!

Ta čudovita vesoljska fotografija prikazuje svetleče kopice zvezd in  vrtince barvitih plinov v meglici Carina: to je velikanska prostranost plina, prahu in zvezd, ki leži v srcu Rimske ceste. Če živite na južni polobli Zemlje, bi naj ta velikanski objekt na nočnem nebu videli tudi brez pomoči teleskopa. Toda tako kot mnoga druga čudesa vesolja je tudi meglica Carina zaradi svetlobnega onesnaženja postala v mestih nevidna.

Na srečo so astronomi zgradili velike, močne teleskope, ki lahko zoomirajo čez milijarde in milijarde kilometrov in posnamejo fotografije, kot je ta tukaj. To sliko so posneli z velikim teleskopom sredi širne puščave v Čilu, daleč vstran od vseh uličnih svetilk in njihove svetlobe. Na sliki so ujeti lepota in podrobnosti meglice Carina, temni stebri prahu, ki delijo oblake sijočega plina, in kopice sijočih, mladih zvezd.

V letu 2012 je tisoče mest po celem svetu za eno uro ugasnilo vse luči in na ta način opozorilo na varovanje našega planeta. Sodelovali so tudi astronavti na Mednarodni vesoljski postaji! Če želite ohraniti naše nočno nebo temno in zvezde svetle, obiščite spletno stran 'Dark Skies Awareness' in ugotovite, kako lahko pri tem pomagate! (Pri nas obstaja Društvo temno nebo Slovenije, op. prev.)