Morje zvezd
18. september 2013

Ta fotografija prikazuje meglico Rakec. Na njej lahko vidite posejanih na stotine modrih zvezd, ki se lesketajo med barvitimi oblaki plina. V le-teh lahko z nekaj domišljije prepoznate obliko rakca, ki plava v morju. Toda kako vemo, katere zvezde so del meglice, katere pa ležijo pred njo in katere za njo? Kako daleč so kozmična telesa, je zelo težavno izmeriti. A na našo srečo so astronomi zelo pametna druščina in so se domislili več rešitev! Zahvaljujoč njim vemo, da večina svetlih, modrih zvezd na tej sliki pripada eni kopici zvezd, ki nam je precej bližje kot pa meglica.

Ko enkrat vemo razdaljo nekega telesa, je veliko lažje ugotoviti njegovo velikost. Meglica Rakec je tako velika, da bi svetloba potrebovala 250 let, da bi prepotovala z enega konca meglice do drugega—in to ob tem, da se svetloba giblje hitreje od česarkoli drugega v vesolju! Ta meglica je na nočnem nebu velika kot štiri polne Lune!

Toda kljub njeni orjaški velikosti se večina ljudi zanjo sploh ne zmeni. A to ni nič osebnega; tako je zato, ker meglica Rakec zelo šibko sveti. Meglica šibko žari zaradi svetlobe svojih sosed. Sosednja kopica zvezd sveti ultravijolično svetlobo, ki je človeške oči ne morejo videti. A zaradi te močne svetlobe meglica Rakec žari.

Meglica Rakec je v svetlobi, ki jo lahko vidi prosto oko, videti zelo šibka. Zato so na tej fotografiji, da bi jo naredili bolj privlačno za naše oči, ojačali barve, ki jih je ujel teleskop.