Prvi prenos medzvezdnega snežnega kepanja!
22. oktober 2014

Le tu in tam pride v časopise kak komet, ki pripravi zaslepljujoče lepo svetlobno predstavo na našem nočnem nebu. Zato imamo vtis, da so kometi redki. A to je daleč od resnice!

V resnici so v našem Osončju odkrili že na tisoče kometov, mnogo več pa jih še čaka, da bodo odkriti. Sedaj pa odkrivamo na stotine kometov tudi okoli drugih zvezd! Ti se imenujejo ‘eksokometi’.

Kometi se, podobno kot planeti, gibljejo okoli svoje zvezde. A za razliko od planetov so rojeni v zunanjih delih osončja, daleč od zvezdine toplote in svetlobe. Narejeni so iz kamnin sprijetih skupaj z ledom - so kot nekakšne umazane snežne kepe.

Ko se komet približa svoji zvezdi, se led prične taliti in dvigati s površja kot para. Iz te pare nastane okoli kometa oblak, ki se lahko razteza 80.000 km daleč! To je razdalja, v katero bi lahko eno zraven druge v vrsto postavili skoraj osem Zemelj!

Kar trideset let so astronomi z velikim zanimanjem opazovali nenavadno utripajočo svetlobo neke mlade, bližnje zvezde. Sedaj pa vemo, da je to nenavadno mežikanje povzročilo na stotine kometov, ki občasno pridejo pred zvezdo!

Ko pride komet pred zvezdo, njegovo trdno jedro in megličast oblak pare zakrijeta del zvezde in njene svetlobe. V tirnici okoli te mlade zvezde so na ta način odkrili že skoraj 500 eksokometov!

V našem Osončju so našteli okoli 4.000 kometov, menijo pa, da bi lahko bilo njihovo pravo število blizu bilijona! (To je milijon milijonov!)