Yeni Dünyaları Bulmak İçin Sallantı Gözlemi
12 Eylül 2011

Güneş Sistemi'miz harika gezegen türleri içeriyor: iç bölgede küçük, kayalık Dünya ve Mars gibi gezegenler, dışarda ise Jüpiter ve Satürn gibi gaz devleri. Gökbilimciler bizimkine benzeyen güneş sistemleri olup olmadığını merak ediyorlar. Şimdi, uzak yıldızların etrafında bulunan 50 yeni gezegenle gökbilimciler bu soruyu cevaplamaya çalışıyor.

Bu 50 'öte-gezegen' Güney Amerika'da bulunan bir teleskopla keşfedildi. Ötegezegenler çok uzak olduğundan fotoğraflarını çekmek için oldukça küçük ve karanlıktır. Onun yerine, teleskop ötegezegenleri bulmak için havalı bir numara kullanıyor: yıldızların titreyip titremediklerine bakarak!

Çünkü gezegenin kütleçekimi yıldızın gökyüzünde titreşmesine neden oluyor. Gökbilimciler bu titreşimi gözleyerek yıldızın etrafında kaç tane ve ne kadar büyüklükte gezegen olduğunu öğrenebiliyorlar.

Şimdiye kadar bu teleskopla keşfettikleri tüm gezegenlerden sonra gökbilimciler Güneş benzeri yıldızların yarısının Satürn'den küçük en az bir gezegene sahip olduğunu buldular. Ve bunlardan 50 tanesi daha yeni bulundu, 16 tanesi ise bir ila on dünya büyüklüğündeki 'süper-Dünya' türü gezegendir.

Bu yeni süper-Dünyalardan birisi özellikle heyecan verici çünkü gezegenin yıldızına olan uzaklığı suyun sıvı kalmasını sağlayacak kadar - ne suyun donacağı kadar uzak ne de kaynayacağı kadar yakın. Bu gezegen sanki uzaylı yaşamını bulabileceğimiz bir yere benziyor!

Fazladan bu 50 dünya ile birlikte, şu anda 800'e yakın gezegen keşfi yapıldı! Ancak bunlardan çok daha fazlası keşfedilmek üzere bekliyor!