Asteroidlerin Uzak Kuzeni Keşfedildi!
13 Mayıs 2018

Güneş Sistemimiz Güneş'in etrafında dönüp duran sekiz gezegen ve neredeyse 200 uyduyla gayet meşgul bir yer. Bugün her gezegen sakince kendi yolunda ilerliyor, ama her zaman böyle olmayabilirdi.

4 milyar yıl önceye gitsek bilim insanları gaz devlerinin (Jüpiter, Satürn, Uranüs ve Neptün) atrafı yıkıp geçiyor olacaklarını düşünüyor.

Öncesinde, milyonlarca küçük kaya parçası etrafta doğan gezegenlerin kalıntısı olarak duruyordu (bunlara şimdi asteroid diyoruz). Gezegenler etrafta döndükçe birbirlerinin çekim alanlarına çarpıp etraftaki asteroidleri Güneş'ten uzaklara fırlattılar.

Eğer bu fikir doğruysa, Güneş Sistemi'nin ucundaki bazı asteroidler daha yakında olanlarla aynı materyalleri içeriyor olmalı. Fakat bilim insanları Güneş Sistemi'nin dış bölümlerinde bu karbon zengini asterodilerden hiç bulamadı-şimdiye kadar.

2014'te garip görünümlü bir asteroid Neptün'ün yörüngesinin dışında, Dünya'dan 4 milyar kilometre uzaklıkta dolaşırken tesbit edildi!

Yüzeyinden yansıyan ışık tayfına bakarak bilim insanları büyük miktarda karbon içerdiğini anladılar.

Sonunda Güneş Sistemimizin karmaşık geçmişi hakkındaki teoriyi destekleyecek kanıtımız var!

Karbon sadece asteroidlerde değil, Dünya'da da bulunur. Kurşun kalemlerde, elmasta ve petrolde karbon vardır.

En önemlisi Dünya'daki tüm yaşamın ana malzemesi karbondur!