Найяскравіша галактика у Всесвіті
25 січня 2016 р.

Найяскравіша галактика у Всесвіті, яка розриває сама себе

Часто можна почути слова, що за славу потрібно платити чималу ціну, але ще ніколи вона не була настільки великою, як це є для галактики на даній картині. Галактика на цій картині буквально розриває сама себе на частини, щоб сяяти настільки яскраво, як це вона робить!

Ця картина була намальована художником. На ній великим планом показаний зовнішній вигляд переможця серед найяскравіших галактик у всьому Всесвіті! І хоч ця галактика в тисячу разів яскравіша, аніж наша власна галактика Чумацький Шлях, неможливо отримати її детальну фотографію, навіть із найпотужнішим телескопом, адже вона розташована на відстані понад 12 млрд. світлових років.

В космосі існує просте правило: чим яскравіший об'єкт, тим сильнішим і енергійнішим він є. Наприклад, найбільш засліплюючі космічні об'єкти містять в собі вибухаючі зорі, зорі, які зіштовхуються між собою або ж є бурхливими галактиками, подібні до тієї, що на приведеній картинці. Ця галактика випромінює настільки багато світла, як це роблять приблизно 350 000 000 000 000 зірок, як наше Сонце!

Ці галактики належать до особливого типу і називаються квазарами, що означає присутність активної надмасивної чорної діри в їх центрах. Завдяки цьому, квазар зі свого центру викидає дуже потужні струмені світла і частинок, які рухаються зі швидкістю близько двох мільйонів кілометрів на годину!

Крутий факт

Більшість квазарів світять дуже яскраво, але невелика їх кількість містить незвично багато пилу. Астрономи називають ці квазари Хот-Догами (хот-доги), що є скороченням від Гарячі, пилово-затемнені галактики (Горячий, пыли затемняется Галактики).

Зображення