Міст між світами
17 лютого 2017 р.

Космічні об’єкти не люблять існувати поодинці. Більшість планет Сонячної системи мають супутники, більшість зірок — планетні системи, а великі галактики часто бувають оточені меншими.

Наша галактика називається Чумацький Шлях. Це гігантське скупчення зірок, космічного пилу, газу та багатьох інших об’єктів. За останніми даними, близько 50 менших галактик знаходяться на орбітах навколо нашої, хоча без телескопів ми можемо бачити лише дві з них — вони називаються Велика та Мала Магелланові Хмари.

Хоч ми й можемо бачити їх без телескопів, детально вивчати ці галактики завжди було важко, тому що вони розтягнуті по небу, займаючи великі його площі. Якщо ви колись навідаєтесь до південної півкулі Землі, спробуйте подивитися на них у бінокль — і ви зможете зрозуміти, чому це так.

За допомогою нового космічного телескопа ми нарешті змогли побачити наших галактичних сусідів в неймовірних деталях і знайшли щось дуже цікаве: дві галактики, скоріше за все, пов’язані космічним мостом!

Незвичайний міст зроблений із зірок і космічного газу, він тягнеться на 43 тис. світлових років через космос, що більше ніж в чотири рази перевищує довжину Великої Магелланової Хмари. Вона своєю ґравітацією поступово «перетягує» зірки з Малої Магелланової Хмари. Процес «перетягування» міг початися біля 200 млн років тому, коли карликові галактики пройшли одна від одної на близькій відстані.

Інша частина зірок і газу, можливо, була «витягнута» з Великої Магелланової Хмари нашим Чумацьким Шляхом — приблизно як батько показує дітям «урок» боротьби за свої іграшки…

На малюнку вище показано арку Чумацького Шляху, що тягнеться через нічне небо. Нижче неї видно дві згадані карликові галактики (Велика Магелланова Хмара — більша та яскравіша з них).

Крутий факт

Новий космічний телескоп також показав, що Велика Магелланова Хмара в чотири рази більша, аніж ми вважали раніше!

Зображення