Одна комета, два астероїди, чи те й інше?
13 жовтня 2017 р.

Навіть при спостереженнях у телескопи у астрономів часом двоїться в очах… Нещодавно виявилося, що одна комета може також являти собою два астероїди!

Об’єкт, що отримав позначення 288P, розташований далеко в поясі астероїдів між Марсом і Юпітером, тому спостерігати його доволі складно. Проте нещодавно він пройшов ближче до Землі, що дозволило нам нарешті отримати його детальне зображення. Великим сюрпризом виявився той факт, що це насправді не один, а два астероїди.

Такі «бінарні астероїди» складаються з двох об’єктів, що обертаються один навколо одного. Насправді вони майже однакові та схожі один на одного, як близнюки. Точне вимірювання періоду цього обертання дає можливість розрахувати їхню массу, а це є важливим досягненням для астрономів. Крім того, це фактично перший подвійний астероїд, що спостерігався як комета, тобто мав хвіст і кому (тимчасову атмосферу). Вона виникає внаслідок випаровування твердого льоду з поверхні небесних тіл під дією сонячного тепла. Отже, 288P можна вважати також першою подвійною кометою.

Всі ці унікальні відкриття поставили перед ученими запитання, чи будуть коли-небудь знайдені інші об'єкти, схожі на 288P. Доки цього не сталося, астрономи можуть вважати, що їм пощастило спостерігати рідкісну «космічну двійню»…

Крутий факт

В ході останніх досліджень з’ясувалося, що вода на нашій планеті з’явилася не завдяки кометам (як вважали раніше) — її «занесли» сюди астероїди з великим вмістом льоду.

This Space Scoop is based on Press Releases from Hubble Space Telescope , ESA .
Hubble Space Telescope ESA