Zlatolaska in trije planeti
25. junij 2013

'Zlatolaska in trije medvedi' je pravljica o izbirčni deklici. Zlatolaska ne mara presladke kaše, kot je kaša malega medvedka, pa tudi ne preslane kaše, kot je kaša očeta medveda. Nima rada, če je postelja premehka ali pretrda. Rada ima stvari, ki so nekje na sredini, podobno kot mama medvedka: ravno prav.

Zaradi tega pravimo območju okoli zvezde, kjer je temperatura ‘ravno pravšnja’, da lahko tam obstaja voda, ‘Zlatolaskino območje’. Ta območja niso ne prehladna, tako da bi voda zamrznila, in ne prevroča, da bi izparela. In to so tudi ravno pravšnji pogoji za obstoj življenja! Poglejte sliko 2; moder pas prikazuje, kje leži Zlatolaskino območje v našem osončju. Za bolj vroče zvezde leži za življenje primerno območje bolj daleč vstran od zvezde, za hladnejše zvezde pa bližje njim.

Sedaj so astronomi v soseščini Sonca odkrili planetarni sistem, ki podira rekorde. Bližnja zvezda z imenom 'Gliese 667C' ima najmanj šest planetov v tirnici okoli nje. Med temi trije varno sedijo v Zlatolaskinem območju! Še nikoli prej niso našli toliko planetov, na katerih lahko obstaja tekoča voda, okoli ene zvezde. Če bi našli toliko ‘Zlatolaskinih’ planetov okoli vsake zvezde, bi bilo število za življenje primernih planetov v naši galaksiji veliko večje, kot smo mislili doslej. In s tem tudi verjetnost, da najdemo izven-zemeljsko življenje!

Tri je za Gliese 667C res čudežno število. Ne samo da ima tri ‘Zlatolaskine’ planete v tirnici okoli sebe, ampak je tudi del sistema treh zvezd! Če je na katerem od njenih planetov življenje, bi lahko tamkajšnja bitja na nebu videla drugi dve zvezdi podobno kot je na našem nebu videti polna Luna – ta pogled lahko vidite na zgornji ilustraciji!

Andreja Gomboc, FMF UL