Реальні космічні мавпи
20 березня 2014 р.

Якщо вам пощастило жити у частині світу, де ви ніколи не можете побачити хмари у небі, не хвилюйтеся. Замість цього ви можете подивитися на хмари за межами нашої атмосфери  - у космосі!

Космічні хмари називають туманностями (тільки одна – «туманність») і вони сильно відрізняються від тих, що є на Землі. З одного боку, туманності складаються з космічного пилу та газу; в основному із таких газів як водень і гелій. Вони також можуть простягатися на сотні світлових років, що становить мільярди і мільярди кілометрів!

Подібно до хмар, які ми бачимо у нашому небі, туманності бувають різних форм та розмірів. Різнобарвні пір’їни газу та яскраві молоді зірки  на цій картині складають частину туманності Голова Мавпи (Monkey Head Nebula). Туманість Голова Мавпи – це вид космічних хмар, відомий як «емісійна» туманність. Газ у таких туманностях сильно нагрітий потужним випромінюванням вогняних новонароджених зірок. Це подібно до того, як сонячне світло нагріває нашу планету, але у туманності значно спекотніше! Зазвичай емісійні туманності світяться червоним або рожевим кольором тому, що вони заповнені великою кількістю газоподібного водню. Туманність Голови Мавпи не рожева на цій картинці тому, що фотографія була зроблена особливим типом телескопів, який забирає інфрачервоне світло. Таке світло є невидимим для людського ока, тому астрономи забарвлюють його іншими кольорами так як ми можемо це бачити на нашій фотографії.

Ви можете на власні очі побачити туманність Голови Мавпи на іншій фотографії  - і вона дуже рожева!

Крутий факт

Цікаво знати

Можливо ви бачили фільм «Космомавпи», але чи знаєте ви, що колись у космос вже подорожували реальні мавпи? Задовго до першої людини космонавта, тварини відправлялися у космос.

Зображення