Състезание по създаване на нови планети
30 Октомври 2014

Нямаме представа какъв би могъл да бъде извънземния живот, но много хора смятат, че може би е нужно да е на планета, подобна на нашата, с умерени температури и водни океани. Първото място, където търсим подобна планета, е около звезди, които приличат на нашето Слънце.

Половината от всички подобни на Слънцето звезди се раждат със звезда-сестра. Когато двете звезди се раждат заедно, те обикалят една около друга, образувайки това, което наричаме двойна система. В нашето търсене на слънцеподобна звезда, двойните системи са важни за наблюдение.

По време на изследванията си, астрономите са намерили много планети гиганти в двойни звездни системи. Много от тях обикалят едновременно около двете звезди. Планетите обикалят само около една звезда от двойната система, само когато двете звезди са много отдалечени една от друга.

Необходимите съставки за зараждането на нова планета са били забелязани в малък облак около една от звездите в двойна система, заедно с по-голям облак едновременно около двете звезди. Обикновено звездата би погълнала подобен облак за нула време, но този е успял да оцелее и има шансове да се превърне в планета!

Малкият облак оцелява, като постоянно черпи материал от по-големия облак. Вече е успял да събере материал за планета с размера на Юпитер. А Юпитер е най-голямата планета в нашата Слънчева система - над 300 пъти по-масивен от Земята!

Вярва се, че около половината от всички планети са в двойни ситеми!

Нели Иванова/Nelly Ivanova