Svež pogled na mlado kopico zvezd
21. maj 2014

Živimo v naši galaksiji, ki je zbirka milijard vročih, gorečih zvezd, planetov in vesoljskega plina.

Če ste tako srečni, da lahko uživate v res temnem nočnem nebu, daleč od svetlobnega onesnaženja mest in vasi, ste morda videli našo galaksijo kot Rimsko cesto, kako se mogočno boči čez nočno nebo.

Z našega gledišča na Zemlji je Galaksija videti kot nejasen lok mehke rumene svetlobe. Ti madeži rumene svetlobe so pravzaprav tisoči zvezd, ki jih naše oči ne morejo videti posamično – naši teleskopi pa jih lahko!

Ta fotografija prikazuje nek del naše galaksije, ki vsebuje kopico s stotinami mladih zvezd zbranih na kupu. S proučevanjem te kopice in njenih sorodnic drugje po Galaksiji lahko astronomi izvedo več o sami Galaksiji in o tem, kako nastajajo zvezde.

Vemo, da ima naša Galaksija spirale - štiri dolge, ukrivljene spiralne rokave iz plina, prahu in zvezd. Zvezdna kopica na sliki leži v Gredelj-Strelčevem rokavu, ki je poimenovan po dveh ozvezdjih, v katerih ga najdemo (ozvezdje Gredelj in ozvezdje Strelec).

V jasni noči naj bi lahko videli s prostim očesom več kot 2500 zvezd. A žal zaradi svetlobnega onesnaženja iz uličnih svetilk, luči avtomobilov, trgovin in hiš v mnogih mestih vidimo le še kak ducat zvezd. ObiščiteDark Skies International ali Temno nebo Slovenije in izvedite, kako lahko pomagate rešiti naš pogled na zvezdno nebo!