Prognoza meteo pentru întreaga galaxie
29 Ianuarie 2014

"Bună ziua, este vorba despre" Prognoza meteo pentru galaxia Milky Way ".. Aici este raportul dvs. zilnic ... Este o vreme perfectă pe planeta Zoltex, cincizeci de grade și cer senin, așteptăm cer portocaliu pe tot parcursul zilei , cu o mică șansă de ploi de metan în timpul nopții. Această vreme bună nu poate dura pentru totdeauna. "

Ar putea fi acesta viitorul rapoartelor meteorologice? Sigur ai auzit prognoze meteo la televizor sau radio. Acestea folosesc informațiile colectate de sateliții din jurul Pământului pentru a monitoriza vremea noastră.

Am trimis, de asemenea, nave spațiale în Sistemul Solar care ne spun despre condițiile de pe suprafața altor planete și luni (de exemplu, Mars Express, care în prezent orbitează planeta Marte). Acum, astronomii încep să cartografieze  condițiile meteo din alte lumi dincolo de sistemul nostru solar.

Folosind telescoape foarte puternice, oamenii de știință au creat prima harta meteorologică a unei  pitice maro! Folosind o tehnică inteligentă, astronomii au putut să creeze o hartă a zonelor întunecate și luminoase de pe suprafața sa. În curând, vom putea urmări formarea norilor, cum se dezvoltă și dispar - ca și pe Pământ.

Piticele maro mai sunt numite de astronomi și  "stele nereușite".  Spre deosebire de stelele precum Soarele nostru, ele nu devin niciodată suficient de calde pentru ca un foc nuclear să se aprindă în inimile lor.

Acestă pitică maro a fost descoperită abia în acest an. Este parte a celui de-al treilea sistem de stele cel mai apropiat de Pământ, după Alpha Centauri și Barnard. Stelele de acest tip sunt foarte folositoare în studiul atmosferelor unor planete uriașe, care sunt similare, doar că piticile  maro sunt mult mai mari decât planetele.

Marea pată roșie a lui Jupiter este de fapt un uragan gigantic, cunoscut care bântuie planeta din cel puțin 1831 și ar putea continua pentru încă multe secole încă!