Naj bo Sila s teboj
17. december 2012

Lepa galaksija na tej vesoljski sliki je del sistema treh galaksij, ki jih veže skupaj gravitacija in mu pravimo 'Levov trojček'. Galaksijino popolno spiralno strukturo sta sosednji galaksiji nekoliko raztegnili. Ali opazite, da je na desni strani nekoliko daljša? Do tega pride zato, ker se te tri galaksije nenehno vlečejo med sabo.

Gravitacija je nekaj, kar pogosto omenjamo, ko govorimo o astronomiji, saj igra zelo pomembno vlogo v oblikovanju našega vesolja. Gravitacija je sila, s katero se vsa telesa, ki imajo maso, med seboj privlačijo. Zaradi gravitacije ne pademo z Zemlje, čeprav je ta okrogla. Težje ko je telo, večji je njegov gravitacijski privlak. Zato je gravitacija na Zemlji močnejša kot na Luni in se ljudje na Luni počutijo lažje (točneje, okoli šestkrat lažje!). Astronavti pa v vesolju, ko so daleč proč od planetov in zvezd, ne čutijo njihove gravitacijske sile in lebdijo.

Gravitacija ne samo da drži ljudi na Zemlji, ampak tudi drži planete v našem osončju privezane na Sonce. Drži tudi plin, prah in milijone zvezd v naši galaksiji skupaj. Celo galaksije se ne potikajo kar tako skozi vesolje same, ampak obstajajo skupine galaksij, ki so vezane skupaj z gravitacijsko silo. Naša galaksija je le ena od več kot 40 galaksij v naši galaktični skupini! Levov trojček je precej manjši, saj vsebuje le tri galaksije. Sliko celotne skupine lahko vidite tukaj.

Ne zamešajte gravitacije z magnetizmom. Tudi magnetizem je nevidna sila, s katero se nekatera telesa med sabo privlačijo. Vendar pa ta deluje le med predmeti iz posebnih snovi in jih lahko tudi odbija med sabo.